3rd Wave Coffee...Στόχος αυτού του νέου κύματος είναι να δημιουργηθεί μια αλυσίδα μεταξύ του farmer, του roaster και του barista που σκοπό έχει την ανάδειξη του καφέ σε τέχνη.....

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

HO.RE.CA

Εφέτος η έκθεση HoReCa που θα γίνει στο Expo Athens στην περιοχή της Ανθούσας από τις 3 και μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2011.


Το ενδιαφέρον θα είναι στραμμένο στην έκθεση αφού έχουν αλλάξει πολλά και διάφορα από πέρυσι....
 
 
Ο πανελλήνιος διαγωνισμος Barista θα φιλοξενηθεί στην έκθεση HoReCa που θα γίνει στο Expo Athens ..
 
 
με σκοπό την ανάδειξη του καφέ και του επαγγέλματος του Barista...............

Καλή επιτυχία!
 
 
 
 

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Οικονομική Κρίση = Στροφή στην Ποιότητα


 
Κρίση ή ....Κροίσοι ;

     Δεν θα ήταν σωστό να πούμε ότι κάποιος κλάδος ή τομέας στην Ελληνική αγορά βρίσκεται σε καλύτερη θέση από τον άλλο ή ότι παρουσιάζει καλύτερες προοπτικές. Εάν παρατηρήσει κάποιος τα οικονομικά στοιχεία των εταιριών θα διαπιστώσει ότι προβληματικές επιχειρήσεις υπάρχουν σε όλους τους κλάδους. Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι οι ποιοτικοί σε οποιονδήποτε τομέα είναι αυτοί που τελικά μάλλον θα επιβιώσουν ή τουλάχιστον θα είναι πιο ανθεκτικοί.

      Ο τελευταίος πύργος που θα περίμενε κανείς να γκρεμιστεί αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο είναι αυτός της αγοράς του καφέ. Σιγά σιγά βλέπουμε λοιπόν να ''ταράζεται'' και αυτή η αγορά. Επιχειρηματίες, εργαζόμενοι , και καταναλωτές είναι τα άτομα που το καθένα ξεχωριστά βιώνει αυτή τη κατάσταση διαφορετικά.
Θα ήθελα τη γνώμη σας σε οποιαδήποτε κατηγορία ανήκετε καθώς θα μας βοηθήσει στο να βγούνε πολλά συμπεράσματα.

      Άν δούμε την πλευρά του καταναλωτή για αρχή έχω να σημειώσω τα εξής:
  • Ο ΄Ελληνας θα πιεί καφέ ότι και να γίνει, μπορεί να μειώσει άλλα προϊόντα αλλά τον καφέ δύσκολα τον αποχωρίζεται.
  • Μείωση των βραδινών εξόδων και του αλκοόλ 
  • Αύξηση επισκεψιμότητας συνοικιακών καφέ  που στηρίζονται στο καλό προιόν τους και μέχρι τώρα δεν έδιναν βάση στο αλκοόλ
  • Τρομερή αύξηση πωλήσεων σε μηχανές καφέ για το σπίτι (εξαρτήματα, πρέσες, κ.α)
  • Συνεπάγεται μεγάλη αύξηση πωλήσεων καφέ retail (super market, coffee shop κοκ)
  • Ο καταναλωτής ψάχνει πια για το καλύτερο, δεν χαρίζεται.
  • Τέλος φαίνεται ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών να επιλέγει να αγοράζει τον καφέ του σε πλαστικό ή χάρτινο ποτηράκι μιας και είναι πιο φθηνό.
     Αν δούμε την πλευρά των εταιριών  και των επιχειρηματιών σε μορφή προβλημάτων, γεγονότων και πράξεων :

  • Αύξηση πωλήσεων καφέ και μείωση σε ''δεύτερα προιόντα''  στα αναψυκτήρια και τις καφετέριες
  • Μείωση του συνολικού τζίρου άρα μείωση και του κέρδους παρόλο που ο καφές αφήνει γενικά μεγάλο περιθώριο για αυτό.
  • Δραματική πτώση κατανάλωσης αλκοόλ ( πολλοί επιχειρηματίες στο αλκοόλ έβλεπαν το κέρδος και με τα χρήματα που κέρδιζαν από τον καφέ κάλυπταν τις ανάγκες της επιχείρησης. Τώρα πρέπει να καλύψουν  και τα δύο κυρίως από τις πωλήσεις του καφέ) 
  • Η διαφορά στις προηγούμενες καταναλώσεις καφέ και αλκοόλ δεν αντισταθμίζει την διαφορά στο τζίρο
  • Αναζήτηση κατώτερου ή φθηνότερου εργατικού δυναμικού; ; ;
  • Αγορά φθηνότερων και κατώτερων προϊόντων ; ; ;
  • Προβλήματα επίσης για τους επιχειρηματίες είναι τα μεγάλα ενοίκια , οι αυξήσεις της ΔΕΗ και των Δημοτικών Φόρων , του ΦΠΑ κ.ο.κ
( Η άποψη μου είναι ότι το επιτυχημένο επιχειρείν αποτελεί συνδυασμό εξαιρετικών ικανοτήτων και δράσεων. Σύνεση, όραμα, συμμετοχή στα δρώμενα, κατανόηση ευκαιριών, εγκράτεια ως προς τη διαχείριση και πάνω απ'ολα αυστηρή αυτοκριτική. ¨ Όσοι έχουν αυτές τις ικανότητες έχουν πάρα πολλές πιθανότητες να επιτύχουν. Και πέρα από την επιτυχία το σημαντικότερο είναι να μεταφέρουν αυτές τις αξίες στους διαδόχους τους κάτι που δυστυχώς στην Ελληνική πραγματικότητα δεν συμβαίνει.)

¨Αν δούμε τώρα και την πλευρά του εργαζόμενου:
Καλύτερα να μην τη δούμε, .... , καλύτερα θα ήταν να συμπληρώσετε εσείς σε αυτό το σημείο , θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον....

...όπως επίσης θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον να επισκεφτείτε και να πάρετε μέρος σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ψηφοφορία για τις τιμές του καφέ στην Ελλάδα.
Πηγη.http://www.thirdwave14.com/2010/12/blog-post_23.html